Salgs- og leveringsbetingelser

Anvendelse

Almindelige salgs- og leveringsbetingelser ("Betingelserne") gælder for alle aftaler vedrørende RiLi Consulting, CVR-nummer 44661225, ("Virksomheden") salg og levering af serviceydelser inden for ESG-facilitering og rapportering, bæredygtighedsrådgivning og anden rådgivning til erhvervskunder.

Aftalegrundlag

Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af serviceydelser til kunden ("Aftalegrundlaget"). Kundens indkøbsbetingelser trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til Virksomheden udgør ikke en del af Aftalegrundlaget.

Serviceydelser

De serviceydelser, som Virksomheden sælger og leverer til kunden, udføres korrekt og i overensstemmelse med gældende praksis inden for bæredygtigheds- og ESG-rådgivning.

Pris

Såfremt der ikke er indgået anden skriftlig aftale herom, beregnes Virksomhedens vederlag på grundlag af den tid, der er medgået til løsningen af opgaven i overensstemmelse med de gældende timesatser i henhold til den til enhver tid gældende prisliste. Der betales fuldt vederlag for rejsetid. Arbejde udenfor nævnte normale arbejdstid vederlægges med dobbelt timesats. Alle prisangivelser er eksklusive moms og andre afgifter.

  • Timetakst normaltid: 1.250,00 kr./time

Betaling 

Kunden skal betale alle fakturaer for serviceydelser senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Fakturaen forfalder pr. fakturadato. Ved overskridelse af betalingsfristen svarer Kunden rente med 4% pr. påbegyndt måned af den forfaldne saldo fra seneste rettidige betalingsdato og indtil beløbet er krediteret Virksomheden.

Udlæg

Udover det i pkt. 4 nævnte vederlag har Virksomheden krav på godtgørelse af alle udlæg, der afholdes i forbindelse med løsningen af opgaven, herunder udgifter til transport (jf. gældende statstakst), ophold og forplejning.

Hemmeligholdelse

Virksomheden er på Kundens anmodning herom forpligtet til at hemmeligholde fortrolige oplysninger, som Virksomheden  modtager om Kundens virksomhed. Kunden forpligter sig til at hemmeligholde enhver oplysning vedrørende Virksomheden, med mindre oplysningen generelt er tilgængelig for tredjemand. Parternes hemmeligholdelsesforpligtelser vedvarer efter at andre dele af aftalen er ophørt.

Levering af ydelser

Levering af Virksomhedens konsulentbistand (herefter benævnt "ydelsen") anses for sket, når Virksomheden  har anvendt tid i forbindelse med ydelsen, uanset om det leverede indeholder mindre fejl og mangler. Ethvert af Virksomhedens  meddelt leveringstidspunkt er anslået efter bedste skøn og er ikke bindende for Virksomheden, med mindre det i skriftlig aftale udtrykkeligt er specificeret, at der er tale om en fast leveringstid for hele ydelsen eller delelementer af denne. 

Persondataloven

Ønsker Kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan Kunden kontakte Rikke Lildholdt på rikke@rili.dk eller på telefon 29 44 63 28.

Reklamation og mangler

Kunden er forpligtet til straks og senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ydelsen at undersøge ydelsen for eventuelle mangler. Konstaterer Kunden mangler, skal Kunden straks fremsende skriftlig reklamation indeholdende specifikation af den pågældende fejl og beskrivelse af fejlens konsekvens for Kundens benyttelse af det leverede. Reklameres der ikke rettidigt, er retten til at gøre mangler gældende bortfaldet. Ethvert mangelskrav, uanset art, skal være gjort gældende inden for 6 måneder efter leveringstidspunktet. Undlader Kunden dette, kan Kunden ikke efterfølgende påberåbe sig manglen. Virksomhedens ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til efter Virksomhedens valg at foretage omlevering, afhjælpning eller at meddele Kunden et af Virksomhedens  fastsat forholdsmæssigt afslag. Kunden kan således ikke kræve erstatning af nogen art, herunder erstatning for driftstab, følgeskade eller andet indirekte tab. Virksomheden  er uden ansvar for, om de af Kunden forventede resultater opnås, med mindre Virksomheden  skriftligt og udtrykkeligt har påtaget sig et sådant ansvar.

Markedsføring

Virksomheden er berettiget til i eget markedsføringsmateriale at anvende Kunden og det leverede som reference, herunder eventuelt med en kort beskrivelse af projektforløbet.

Forhold uden for Virksomhedens kontrol

Virksomheden er ikke ansvarlig overfor Kunden, når følgende omstændigheder indtræder efter aftalens indgåelse og hindrer eller udsætter opfyldelsen af aftalen: krig og mobilisering, oprør og uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockouts, vareknaphed, mangler eller forsinkelse ved leverancer fra underleverandører, brand, manglende transportmuligheder, valutarestriktioner, import- og eksportrestriktioner, dødsfald, sygdom eller fratræden af nøglepersoner, edb-vira eller andre omstændigheder, som Virksomheden ikke er direkte herre over. I dette tilfælde er Virksomheden berettiget til at udskyde levering, indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.

Lovvalg og værneting

Enhver tvist mellem Virksomheden  og Kunden skal afgøres efter dansk ret. Førnævnte lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets internationale privatretlige regler. Tvisten skal efter Virksomhedens valg afgøres med Byretten som rette værneting eller ved voldgift ved en af Det Danske Voldgiftinstitut nedsat voldgift i overensstemmelse med "Regler for behandling af sager ved Det Danske Voldgiftinstitut". Uanset ovenstående kan Virksomheden  dog altid vælge at sagsøge Kunden ved dennes hjemting.